UKK - Usein kysytyt kysymykset

Wanaja Festival järjestetään Hämeenlinnan Linnanpuistossa 4.-5.7.2025. Lisätietoja sijainnista ja saapumisesta löydät täältä.

Wanaja Festivalin artistit ovat nyt julkaistu! Löydät ohjelman täältä.

Kyllä voit. Varauduthan kuitenkin mahdollisiin jonoihin porteilla. Turvatarkastus suoritetaan joka kerta alueelle tullessa.

Listauksen kielletyistä esineistä ja kaiken turvallisuuteen liittyvän infon löydät täältä.

Tapahtuman aikana löytötavarat löytyvät narikasta.  Tapahtuman jälkeen löytötavarat toimitetaan Pirkanmaan löytötavaratoimistolle.

Festivaalialueella sekä sen ympäristössä liikkuu tapahtuman aikana virallisia valokuvaajia ja videokuvaajia. Kuvia käytetään markkinoinnissa, somekanavissa, aftermovie’ssa sekä nettisivuilla wanajafestival.fi. Myös media kuvaa festivaaleilla. Omat järjestelmäkamerat ja videokamerat ovat festivaalialueella kiellettyjä. Leirintä- ja mökkialueilla ne ovat sallittuja. Omalla puhelimella kuvaaminen sekä niin sanotut ”pokkarikamerat” ovat sallittuja tapahtuma-alueella. 

Wanaja Festivalin virallinen hashtag on #wanajafestival ja #wanaja25

Kaikki pääsyliput (paperinen tai elektroninen) vaihdetaan rannekkeiksi ennen tapahtuma-alueelle saapumista. VIP-liput vaihdetaan passeiksi ja rannekkeiksi. Lippuja vaihdetaan rannekkeisiin tapahtuman asiakaspalvelupisteillä. Asiakaspalvelupisteiden sijainnit ja aukioloajat julkaistaan kevään edetessä 

Tapahtuman ollessa K-18, varaudu todistamaan henkilöllisyytesi passilla, ajokortilla tai kuvallisella henkilökortilla. Vanhaksi mennyt passi ei kelpaa henkilöllisyystodistuksena 

Lippuja ei voi vaihtaa tai palauttaa, ellei tapahtuma jostain syystä peruuntuisi kokonaan. Tässä tapauksessa järjestäjä kontaktoi ja ohjeistaa asiakkaat.

Jotkut lippukaupat tarjoavat lippuvakuutusta, joka mahdollisesti lääkärintodistusta vastaan korvaa lipun, jos asiakas ei sairastumisen takia pääse paikalle. Jossain tapauksissa myös asiakkaan matkavakuutus saattaa korvata lipun lääkärintodistusta vastaan. Järjestäjä ei asiakkaan sairastuessa ole korvausvelvollinen. Tutustu lisää käytänteisiin Tiketissä ja Lippu.fi 

Jos et pääsekään osallistumaan tapahtumaan, on lipun jälleenmyynti mahdollista Tiketin LiputOn tai Lippu.fi:n Fansale -palveluissa, joiden avulla lippukaupat välittävät lipun uudelle ostajalle turvallisesti. Festivaali ei korvaa edes yksityishenkilöiltä hyvässä uskossa ostettuja väärennettyjä lippuja. 

Lipun voi vaihtaa lippukaupan asiakaspalvelun kautta toiselle päivälle tai toiseen lipputyyppiin, jos kyseinen lipputyyppi ei ole myyty loppuun, mutta asiakkaan pitää aina maksaa aikaisemmin ostetun ja tämänhetkisen lipunhinnan erotus, sekä sen lisäksi lippukaupan palvelu-/päivitysmaksu. 

Kyllä pääset. Voit halutessasi vaihtaa lipun tavalliseen pääsylippuun lippukaupassa, jossa asioit. Näin ollen saat tarpeitasi vastaavan infokirjeen ennen festivaalia. Vaihdosta veloitetaan lippukaupan palvelu/päivitysmaksu. 

Kyllä pääset. Avustaja pääsee aina maksutta tapahtumaan sellaisen asiakkaan seurassa, joka tarvitsee avustajaa päivittäisiin toimiinsa tai asioimiseen. Jos sinulla on avustajakortti, ystäväkortti, vammaiskortti, näkövammaiskortti tai muu vastaava tosite, voit ottaa sen mukaan. Se nopeuttaa sisäänpääsyä ja rannekkeenvaihtoa, mutta ei ole välttämätön, emme sitä vaadi. Avustajan pitää saapua avustettavan kanssa yhtä aikaa tapahtuman lipunmyyntipisteelle, jossa asia käsitellään. Avustaja saa alueelle sisäänpääsyyn oikeuttavan rannekkeen, jota ei tarvitse varata etukäteen. Ranneke on avustajaranneke, ja käy pelkästään avustustyössä ollessa – ilman avustettavaa sillä ei pääse tapahtumaan. 

Voit halutessasi vaihtaa tavallisen lipun avustajalippuun lippukaupassa, jossa asioit. Näin ollen saat tarpeitasi vastaavan infokirjeen ennen festivaalia. Vaihdosta veloitetaan lippukaupan palvelu-/päivitysmaksu. 

Ei tarvitse.  Lipusta tulee henkilökohtainen vasta, kun se on vaihdettu rannekkeeksi 

Onnistuu, saat tämän tehtyä rannekkeenvaihtopisteellä.

Ranneke kiinnitetään suoraan asiakkaan käteen eikä sitä saa mukaansa irrallisena rannekkeenvaihtopisteistä, eli toisen henkilön puolesta ei voi noutaa ranneketta. Huomioittehan, että ranneke sekä VIP-passi ovat henkilökohtaisia, eikä niitä voi siirtää toiselle asiakkaalle. Rannekkeenvaihdon yhteydessä tarkastetaan myös asiakkaan ikä tapahtuman ollessa K-18.  

Keräämme lipunoston yhteydessä ostajan yhteystiedot, jotta pystymme tiedottamaan mahdollisista muutoksista sekä informoimaan asiakkaita turvallisuuteen liittyen mahdollisimman suoraviivaisesti. Haluamme palvella teitä parhaalla mahdollisella tavalla. Asiakastietoja ei käytetä markkinointitarkoituksiin. 

Tapahtumassa mukana